Przepisy kulinarne Gotujemy z o2.pl

Kurczak ze skórką mandarynki i papryczką chilli

30.10.2002

Słodkie i pikantne! Takie smaki zaskakują nas... a jednocześnie - po małej chwili - odkrywamy,
że ten smak jest interesujący, powabny i należy go utrwalić próbując i smakując dalsze kąski.
Jednocześnie mamy uczucie najedzenia... bez kamienia w żoładku (tak charakterystycznego dla polskich potraw).
Porcje:Koszt:Trudność:Czas:Kaloryczność:
2 porcje10 złprosty70 min.mało

Składniki:

Główne:
- 1/2 kurczka wagi ok. 1 kg,
- 1 średnia cebula,
- 2 strączki papryki chili (czuszki),
- imbir (3 plasterki świeżego lub 3/4 łyżeczki sproszkowanego),
- 2 łyżki świeżo skrojonej skórki mandarynki (1 mandarynka).

Marynata:
- 1 kieliszek (50 g) przedniego wytrawnego alkoholu,
- 1 łyżeczka cukru,
- 1/2 łyżeczki soli,
- 3 łyżki sosu sojowego,
- 1 łyżka octu winnego,
- 1/2 soku z wyciśniętej mandarynki,
- imbir w plasterkach lub sproszkowany.

Do smażenia:
- kilka łyżek oleju,
- 1 łyżeczka oleju sezamowego.

Jak przyrządzić?

1) Kurczaka po umyciu i wysuszeniu należy podzielić na porcje. Tę ilość mięsa dzielimy za pomocą tasaka na ok. 12 małych porcji. Usuwamy kostki, które są cienkie i ostre. Cebulę kroimy na cienkie plasterki. Mandarynki obieramy ze skórki. Po sparzeniu wrzątkiem kroimy ją na cieniutkie paseczki. Tak samo kroimy papryczki chilli.


2) Przygotowujemy marynatę - wszystkie składniki mieszamy ze sobą. Tą miksturą nacieramy mocno kawałki kurczaka, dokładamy pokrajaną na plasterki cebulę i wkładamy do lodówki na 1 godz. Po ok 1/2 godz. przewracamy naszą marynatę tak, aby wszystkie jej strony skorzystały na tym.


3) Kiedy decydujemy, że przyszedł moment podania kurczaka, rozgrzewamy mocno olej na patelni i oczyszczone z cebuli kawałki mięsa kładziemy na
rozgrzany tłuszcz. Smażymy 5-6 min., obracając cały czas na patelni. Mięso musi być dosmażone, a ciągłe obracanie spowoduje równomierne "dochodzenie" mięsa.


4) Z patelni zdejmujemy kurczaka i na tym samym tłuszczu obsmażamy paprykę chilli i skórkę mandarynkową. Dosłownie chwilę (30 sek.) Wrzucamy z powrotem obsmażone kawałki kurczaka.


5) Teraz wrzucamy kurczaka z powrotem na patelnią, mieszamy kilkakrotnie całość. Pozostały z marynaty sos rozcieńczamy sokiem z mandarynki i wlewamy na patelnię. Na ukończeniu procesu smażenia kurczaka wkrapiamy 1 łyżeczką oleju sezamowego. I już! Gwóźdź naszego dania jest gotowy.

Jak podawać?

Oczywiście jak w przypadku większości dań z kuchni chińskiej idealnym dodatkiem będzie tutaj ryż. Ale równie dobrze możemy tego kurczaka zjeść z niewielką ilością delikatnego białego pieczywa.

Uwagi:

To jest naprawdę łatwe, tanie i wdzięczne danie.

Najważniejsze tutaj są dwa punkty: marynowanie i obsmażanie w wysokiej temperaturze w jak najkrótszym czasie.
Prześlij do znajomego Wersja do druku

Komentarze

Zgłoś 16.02.2003 Niejadek

Swietne! Ale radze uwazac z papryczkami -jedna to juz sporo. Mozliwe sa i modyfikacje: pomaracza zamiast mandarynki, indyk zamiast kurczaka, pieczenie w naczyniu zaroodpornym zamiast patelni. Po... Pokaż więcej

Swietne! Ale radze uwazac z papryczkami -jedna to juz sporo. Mozliwe sa i modyfikacje: pomaracza zamiast mandarynki, indyk zamiast kurczaka, pieczenie w naczyniu zaroodpornym zamiast patelni. Polecam - pomysl swietny!!!

Zgłoś 30.12.2002 Kasia

Witajcie

Bardzo się cieszę że istnieje taka strona na którą można zajrzeć przed ugotowaniem obiadu abny zaczerpnąć natchnienia. Jednak ja i mój mąż jesteśmy wegetarianami od 10 lat i bard... Pokaż więcej

Witajcie

Bardzo się cieszę że istnieje taka strona na którą można zajrzeć przed ugotowaniem obiadu abny zaczerpnąć natchnienia. Jednak ja i mój mąż jesteśmy wegetarianami od 10 lat i bardzo cenne były by przepisy bezmięsne.

Z góry dziękuję.

Kasia

Zgłoś 20.12.2002 Poludnica

Zrobilam i... PYYYCHA! Popieram opinie, ktora wystukal ktos wczesniej - najlepsze na drugi dzien.

Zgłoś 15.12.2002 Jacek

Calkiem niezla potrawa gratuluje pomuslowosci i finezji.Serdecznie pozdrawiam pa

Zgłoś 13.12.2002 Poludnica

Dzis wyprobuje ten przepis :)

Zgłoś 18.11.2002 Tolek

Powinna ta potrawa nazywac sie piekielnie dobry kurczak :-).

Dzisiaj znow go robiłam z pozostałej części kurczaka ;-)

Mam tylko uwage te dwie chili to za duzo nawet jak na tak wypa... Pokaż więcej

Powinna ta potrawa nazywac sie piekielnie dobry kurczak :-).

Dzisiaj znow go robiłam z pozostałej części kurczaka ;-)

Mam tylko uwage te dwie chili to za duzo nawet jak na tak wypalona gębę jak moja. Poponuję zmienić proporcje :

2 mandarynki, 1 chili

Na drugi dzień jest jeszcze lepsza.Smak jest oblędny....

Serdecznie dziękuję za umieszczenie tego przepisu dostarczył niezapomnianych wrażeń smakowych.[serce]

Zgłoś 18.11.2002 Tolek

Powinna ta potrawa nazywac sie piekielnie dobry kurczak :-).

Dzisiaj znow go robiłam z pozostałej części kurczaka ;-)

Mam tylko uwage te dwie chili to za duzo nawet jak na tak wypa... Pokaż więcej

Powinna ta potrawa nazywac sie piekielnie dobry kurczak :-).

Dzisiaj znow go robiłam z pozostałej części kurczaka ;-)

Mam tylko uwage te dwie chili to za duzo nawet jak na tak wypalona gębę jak moja. Poponuję zmienić proporcje :

2 mandarynki, 1 chili

Na drugi dzień jest jeszcze lepsza.Smak jest oblędny....

Serdecznie dziękuję za umieszczenie tego przepisu dostarczył niezapomnianych wrażeń smakowych.

Zgłoś 05.11.2002 jolka

uwielbiam ciekawe i nowe potrawy,ale preferuję kuchnię niskokaloryczną

Zgłoś 02.11.2002 lopcia

Jeszcze nie próbowałam, ale zapowiada się naprawdę pysznie.

Zgłoś 31.10.2002 jkjoanna

Bardzo mnie zaciekawila ta potrawa i musze przyznac ze przygotuje ja przy najblizszej okazji, dziekuje za niezly pomysl na kolacje we dwoje pa!

Zgłoś 18.07.2003 a-ka

Kasiu, jesli jestes wegetarianka to odwiedz inne dzialy Czarnej Oliwki a nie "Drob" bo nazwa mowi sama za siebie.

A przepisow jest taka ilosc, ze nawet najbardziej zagorzaly weg... Pokaż więcej

Kasiu, jesli jestes wegetarianka to odwiedz inne dzialy Czarnej Oliwki a nie "Drob" bo nazwa mowi sama za siebie.

A przepisow jest taka ilosc, ze nawet najbardziej zagorzaly wegetarianin znajdzie ich dla siebie wystarczajaca ilosc!

Zgłoś 14.08.2003 mięsożerca

wegetariańskie? błeeee...

nie ma to jak świeża, soczysta padlina

mięso to jest to!

i mąż też? biedaczek...

Zgłoś 01.11.2003 SPEKTRE

No to właśnie lubie !!!!!

Wracam do fachu zaczynam gotować he he he

Zgłoś 14.12.2003 asia

a ten wytrawny trunek to wino mniemam,ale biale czy czerwone??

Zgłoś 10.01.2004 Smakosz

Swietna potrawa, szczególnie uwielbiam kontrasty Słodko-Kwaśne lub Słodko Ostre bardzo przyjemny smak lecz powinno się do tego użyć mniej CHili by nie zaburzyć harmonii

Zgłoś 22.02.2004 malgo

właśnie przed chwilą zrobiliśmy z mężem wariacje na temat... i pycha! na sam koniec wrzuciliśmy na patelnię kawałki mandarynki dosłownie na 30 sekund - świetnie smakuje i kontrastuje z chilliPokaż więcej

właśnie przed chwilą zrobiliśmy z mężem wariacje na temat... i pycha! na sam koniec wrzuciliśmy na patelnię kawałki mandarynki dosłownie na 30 sekund - świetnie smakuje i kontrastuje z chilli

Zgłoś 08.03.2004 Domi

Ja nie jestem do tego przepisu przekonana, chociaż moja rodzinka, którą zaprosiłam na skosztowanie właśnie tej strawy, jest ZA.

Zgłoś 05.06.2004 Drobomaniak

kurczak mnie se SKURWYSYN JEBANY z patelni na wolnosc wyrywa !!! no ie dam rady !!!

Zgłoś 16.07.2004 Waldemar

Pani Ewo

Proszę o odezwanie się na GG 60851

pozdrawiam

Zgłoś 29.09.2004 wicikBUSKO

spoko jedzonko zaraz je zrobie tylko manadzieje zeni nie spale pozdro All.

Zgłoś 17.12.2004 sprite

cos mi tu nie gra

Zgłoś 18.12.2004 smaskenss

nie jest zbyt finezyjna ta potrawa, aczkolwiek prostota i czas przemawia za tym aby to zrobić i zjeść ze smakeim bo faktycznie jest smaczne, ale smażenie polecam na głębokim oleju, wówczas jest ... Pokaż więcej

nie jest zbyt finezyjna ta potrawa, aczkolwiek prostota i czas przemawia za tym aby to zrobić i zjeść ze smakeim bo faktycznie jest smaczne, ale smażenie polecam na głębokim oleju, wówczas jest bardzo chrupiące mięso

smacznego pa

Zgłoś 22.12.2004 kamil

PYSZNEEEEE POLECAM WSZYSTKIM

Zgłoś 22.12.2004 ~maruda

NIE CIERPIE SKÓRKI MANDARYNKI I PAPRYCZKI CHILLI

Zgłoś 28.12.2004 wikta

Przyrządziłam, zjadł mąż. Mnie omal oczy nie wyszły z orbit. Nie polecam osobom z delikatnym żołądkiem, a jeśli już proponuję dodać symboliczną ilość chilli. Zamiast skórki z mandarynki można do... Pokaż więcej

Przyrządziłam, zjadł mąż. Mnie omal oczy nie wyszły z orbit. Nie polecam osobom z delikatnym żołądkiem, a jeśli już proponuję dodać symboliczną ilość chilli. Zamiast skórki z mandarynki można dodać sok pomarańczowy... ;)

Zgłoś 05.01.2005 kamil

Zona mi zrobila i jest rewelacyjne :) Oczywiscie pomijajac to, ze i tak swietnie gotuje i ze wszystkiego zrobi cos pysznego :)

Zgłoś 07.01.2005 witek

Jaki to ma być alkohol ?

Gdzie jest imbir ?

Zgłoś 09.01.2005 Dariusz

Mysle ze danie jest wspaniale lizac palce polecam i zycze smacznego wszystkim

Zgłoś 14.01.2005 joasia82

No to już wiem w co się pobawię w ten weekend:) wygląda bardzo zachęcająco...

Zgłoś 28.01.2005 coolka

Kurczaczek nieprzecietny, polecam bardzo wszystkim ktorzy szukaja nowych smakow. Jest latwy do zrobienia, a smak rzeczywiscie zaskakujacy:) smacznego!

Zgłoś 09.02.2005 Dario

Bardzo ciekawy pomysł. W przepisach Pacsala jest taki sam przepis tyle, że zamiast mandarynek do marynaty dodajemy 3 cytryny. Naprawdę dają ciekawy i zaskakujący kontrast z chili. Polecam.

Zgłoś 14.02.2005 Kubcio

Ludzie słuchajcie zrobiłem ten przepis to brzydko pachniew

Zgłoś 11.03.2005 iza

Do Kasi:

na oliwce można znaleźć sporo przespisów wege ale możesz też odwiedzić puszkkka.vege.pl i uczta.vege.pl

Zgłoś 30.07.2005 ell

Tak to jest, w Polsce nie jestesmy nauczeni jeść ostrych potraw :) Na Węgrzech jada sie o wiele ostrzejsze dania niż u nas, a jednak warto sprobowac sie przyzwyczaic (bo jak tu skosztowac wysmie... Pokaż więcej

Tak to jest, w Polsce nie jestesmy nauczeni jeść ostrych potraw :) Na Węgrzech jada sie o wiele ostrzejsze dania niż u nas, a jednak warto sprobowac sie przyzwyczaic (bo jak tu skosztowac wysmienitego kurczaka curry, jesli po pierwszym kęsie wypali nam dziure w jezyku? :))

Zgłoś 24.08.2005 Kukulka

Syf!!!!!!!!!! Wole sie nastukac

Zgłoś 21.10.2005 Anoushka

Do marynaty można dodać jajko. Mięso jest wtedy delikatniejsze.

To stary chiński sposób.

Zgłoś 25.11.2005 dawid

ludzie panuje ptasia grypa .Od kurczaka trzy w bok

Zgłoś 05.05.2006 hogcia

Pamietam jak bylam mala i mama czasem robila kurczaka z pomarancza byla to moja ulubiona potrawa. Ta smakuje prawie tak samo a wiec jest cudna! :) Jedyne co to ja powyjmowalam skorki z mandarynk... Pokaż więcej

Pamietam jak bylam mala i mama czasem robila kurczaka z pomarancza byla to moja ulubiona potrawa. Ta smakuje prawie tak samo a wiec jest cudna! :) Jedyne co to ja powyjmowalam skorki z mandarynki byly twarde i nie smakowaly mi poza tym super! Proste, szybkie, smaczne i niskokaloryczne :) Co do alkoholu to ja dodalam wodki, bo tylko to mialam i tez wyszlo dobrze, nawet nie bylo jej czuc.

Zgłoś 25.11.2006 margot

doskonałość!!! polecam tym którzy jeszcze nie spróbowali - szybkie i proste, a smakuje nieziemsko :)

Zgłoś 26.04.2007 anulka

jaki alkohol nalezy dodac?jakies wino?

Zgłoś 01.12.2007 PUŚKA

No, no, bardzo smaczne danie. Szybkie w przygotowaniu. Ciekawy smak przeostrego chili ze slodka mandarynka. Gratuluje pomyslowosci. Jedyny minus to...ciezko chyba w kuchni znalezc wszysykie skla... Pokaż więcej

No, no, bardzo smaczne danie. Szybkie w przygotowaniu. Ciekawy smak przeostrego chili ze slodka mandarynka. Gratuluje pomyslowosci. Jedyny minus to...ciezko chyba w kuchni znalezc wszysykie skladniki, i te sosy sojowe, sezamowe itp. Ale udalo sie. Danie popisowe. Polecam.

Zgłoś 18.12.2007 gościu

Witam

Z pasji jestem kucharzem.Co do tego przepisu to jest beznadziejny,uwypukla smak kury który w tym połączeniu po prostu jest nie do przełknięcia.Kura robi sie gumowa i nie smaczna.Tes... Pokaż więcej

Witam

Z pasji jestem kucharzem.Co do tego przepisu to jest beznadziejny,uwypukla smak kury który w tym połączeniu po prostu jest nie do przełknięcia.Kura robi sie gumowa i nie smaczna.Testowałem.

sorry ale takie są fakty