Przepisy kulinarne Gotujemy z o2.pl

Jak wspomagać odchudzanie?

13.05.2013

Jak wspomagać odchudzanie?

Szczupła, zgrabna sylwetka to marzenie każdej kobiety. Problem zbędnych kilogramów daje o sobie znać zwłaszcza w czasie letnich słonecznych dni. Aby osiągnąć zamierzony cel, chwytamy się najróżniejszych sposobów, próbując coraz to innych diet odchudzających. Okazuje się, że wystarczy jedynie dodawać do swojego codziennego menu niektóre produkty, aby cieszyć się rezultatem swoich starań.
 

W walce o atrakcyjny wygląd ważną rolę odgrywają składniki ułatwiające spalanie tkanki tłuszczowej połączone z wysiłkiem fizycznym. Warto zwrócić więc uwagę na to, co jemy. Nasze posiłki zwłaszcza te cięższe powinny być doprawione odpowiednimi ziołami. Trawienie tłuszczu i białka ułatwiają rozmaryn, bazylia oraz szałwia, które najlepiej dodawać do dań smażonych i mięsnych. Polskie zioła takie jak kminek i lubczyk regulują pracę jelit. Dodanie do posiłku czarnego pieprzu nie tylko nadaje potrawie ciekawego smaku, ale i zwiększa wydzielanie soków trawiennych. Bogata zawartość chromu występującego w pieprzu sprawia, że mamy mniejszą ochotę na słodycze. Zaletą ziół jest nie tylko ich dobroczynny wpływ na nasze zdrowie, ale także dostępność, ponieważ wiele z nich możemy hodować na parapecie czy w ogródku.

 

Na naszą przemianę materii korzystnie działają owoce cytrusowe, które zawierają błonnik oczyszczający organizm oraz witaminę C biorącą udział w produkcji hormonu ułatwiającego spalanie tkanki tłuszczowej.

 

Na spalanie tłuszczu wpływa także wysoka temperatura. Kiedy organizm wytwarza ciepło, zwiększa zapotrzebowanie na kalorie, przez co ich nadmiar nie jest odkładany, lecz bezpośrednio przetwarzany na energię. Proces ten nazywany termogenezą mogą wspomagać niektóre substancje, do których należy między innymi kawa. Napój zawierający kofeinę mogą więc pić osoby dbające o linię. Chcąc ograniczyć kalorie, najlepiej pić espresso, którego wartość kaloryczna jest bliska zeru w przeciwieństwie do kawy z mlekiem mającej kilkadziesiąt kalorii. Zwolennicy kawy z cukrem mogą użyć zamiast niego cynamonu, który nada oryginalny smak. Poza tym przyprawa ta ułatwia trawienie, a także obniża poziom cholesterolu we krwi.

 

- We Włoszech zupełnie naturalne jest picie po posiłku filiżanki espresso. Poprawia ono krążenie, pobudza układ trawienny do działania i przeciwdziała uczuciu senności po posiłkach. Włosi piją w ciągu dnia dużo kawy, jednak napój z mlekiem jest najczęściej elementem śniadania. – mówi Joanna Szpak z firmy Segafredo Zanetti.

 

Rozgrzewające właściwości kawy mają duże znaczenie zwłaszcza przed treningiem. Efektywniej spożytkujemy wtedy energię, a w przypadku dłuższego wysiłku, mięśnie również będą w stanie pracować dłużej.

 

W swoim menu warto też umieścić papryczkę chili. Zawarta w nich kapsaicyna poprawia metabolizm tłuszczów i zapobiega ich odkładaniu, zwiększając produkcję ciepła.

 

W jedzeniu bardzo ważny jest umiar i zdrowy rozsądek. Warto pamiętać, że każdy z nas ma inną przemianę materii i nie zawsze dobre dla nas jest to, co dla innych.

 

Źródło: informacja prasowa Ewelina Czyż

Prześlij do znajomego Wersja do druku

Komentarze

Zgłoś 16.05.2013 nikt

Moja Mama jest na diecie,w kórej używa głównie ziół prowansalskich, curry i wszystkiego co ostre. Ja reaguję różnie, ale Mama czuje się i wygląda świetnie.Ja będę próbowała teraz czegoś co znala... Pokaż więcej

Moja Mama jest na diecie,w kórej używa głównie ziół prowansalskich, curry i wszystkiego co ostre. Ja reaguję różnie, ale Mama czuje się i wygląda świetnie.Ja będę próbowała teraz czegoś co znalazłam tu: https://www.facebook.com/mojanowafigura